مفهوم کپچا در طراحی سایت
نوشته شده توسط : hiwebex

حتما برای خیلی ها پیش آمده که بخواهند بدانند مفهوم کپچا در طراحی سایت چیست. در این مقاله قصد داریم مفهوم کپچا در طراحی سایت به صورت مختصر توضیح دهیم.

مفهوم کپچا در طراحی سایت چیست ؟

کپچا یا همان CAPTCHA مخفف کلمه Completely Automated Public Turing to tell Computers and Humans Apart می باشد که به معنی آزمون همگانی کاملا خودکارشده تورینگ برای مجزا کردن انسان و رایانه می‌باشد درواقع مفهوم کپچا در طراحی سایت به صورت یک مکانیزم و عملکرد امنیتی تعریف می شود که وظیفه ی تشخیص انسان را از روبات دارد. تاریخچه ی مفهوم کپچا در طراحی سایت به سال 2000 بر می گردد و اولین کسانی که چنین مکانیزمی را تولید کردند از طراحان داخل شرکت IBM بودند. در ابتدا کپچا فقط یک عکس حاوی چند کاراکتر مبهم بود که در طی سالیان و گسترش فناوری و مفهوم کپچا در طراحی سایت، این مکانیزم بسیار پیچیده تر شد.

امروزه با توجه به گسترش اینترنت و ماشین ها، استفاده ی بات ها و ماشین ها از اینترنت نیز درکنار انسان ها بسیار امری معمول شده است. در این هنگام اگر سایتی بخواهد بداند که یک بات به آن متصل شده و یا یک انسان نیاز به یک تست دارد و اینجاست که مفهوم کپچا در طراحی سایت پررنگ می شود.

یک بات میتواند به تنهایی قسمت زیادی از ترافیک وبسایت شما را دربر بگیرد، آنها می توانند در مدت کمی هزاران کاربر بی هویت در سایت شما تولید کنند و آنها حتی می توانند هزاران نظر غیرواقعی در وبسایتتان ایجاد کنند که باعث پر شدن فضای هاست شما می شود. درواقع وقتی وبسایت یک فعالیت غیر معمول را تشخیص دهد درخواست احراز هویت از کاربر می کند. یا مثلا زمانی که 100 عدد از یک جنس در حالت انتخاب برای خرید در می آید. اینجاست که مفهوم کپچا در طراحی سایت بسیار مهم می شود.

متن بعد: انواع کپچا در طراحی سایت

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام





:: برچسب‌ها: "طراحی سایت" ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: